kedaihitamputih

..

Friday, August 7, 2015

Buku: Suara Bicara. Fragmen Memoir Said Zahari

Buku: Suara Bicara. Fragmen Memoir Said Zahari

Disunting Oleh: Rahman Embong

Harga: RM 40

Halaman: 249 muka surat

Kandungan:

Kata Pengantar oleh Syed Husin Ali
Prakata oleh Abdul Rahman Embong
Sekapur Sirih oleh Roesman Said
Pendahuluan: Bicara Nurani Seorang Pejuang Kebebasan oleh Rahman Embong

BAHAGIAN I: MENGENGGAM SEGUMPAL HARAPAN: Fragmen Memoir Nukilan Said Zahari

1.       Prolog: Mengapaku Tulis ‘Mengenggam Segumpal Harapan’
2.      Aku Anak Yatim Kehilangan Bapa
3.      Rakyat Indonesia Pakai Bambu Runcing Lawan Penjajah Belanda
4.      Program Baru untuk Utusan Setelah Aku Dilantik Pengarang
5.      Sumbangan Politik Berhaluan Kiri dalam Perjuangan Anti-penjajah
6.      Menetap di Subang Jaya: Menyambung Pertalian Saudara Mara dan Sahabat Handai
7.      Orang Melayu dalam Parti Komunis Malaya
8.     Salamah Meninggal Dunia secara Tiba-Tiba
9.      Menyahut Penggilan Kaabah: Akhirnya Aku Naik Haji ke Tanah Suci
10.  Aku Kehilangan Komputer Ribaku
11.   Lutut Aku Dipasang Besi di Hospital Pusrawi
12.  Memoirku Dibaca oleh Doktor dan Fisioterapis Pusrawi
13.  Rawatan Fisioterapi Berterusan: Aku Semakin Sembuh
14.  Dikunjungi Ramai Kawan, Keluarga dan Sahabat
15.   Kawan-kawan Raikan Hari Lahirku yang Ke-80
16.  Mengenangi Sahabat Karibku Usman Awang, Lim Chin Siong dan M.K. Rajakumar

BAHAGIAN II: BICARA SAID ZAHARI BERSAMA MEDIA

BAHAGIAN III: SUARA BICARA ANAK-ANAK SAID ZAHARI

BAHAGIAN IV: BICARA KAWAN-KAWAN DAN PEMINAT MENGENAI SAID ZAHARI

BAHAGIAN V: SAID ZAHARI MENARIK PERHATIAN MEDIA


BAHAGIAN VI: HORMAT KEPADA SAID ZAHARI

No comments:

Post a Comment